Visit Mechelen pakt uit met digitale brochure

07 Maart 2018

Visit Mechelen pakt uit met digitale brochure

  Visit Mechelen pakt uit met een nieuwe werfbrochure 'Ontdek Mechelen'. Uniek omdat Mechelen de eerste Kunststad is die afstapt van een papieren publicatie. 'Ontdek Mechelen' zal enkel digitaal beschikbaar zijn in 5 talen (NL/FR/ENG/DU/SP). Dit past volledig binnen de innoverende strategie waarin Visit Mechelen vorig jaar ook al 'Virtueel Mechelen' introduceerde. In de online brochure staat de beleving van de stad in al haar facetten centraal en zijn de virtuele bezoeken, videofragmenten en testimonials geïntegreerd. De vorige werfbrochure "Greetings from Mechelen" was na enkele jaren aan vervanging toe. Met Visit Mechelen koos Toerismeschepen Björn Siffer resoluut voor een innovatieve aanpak op een digitaal platform met makkelijke URL's: Ontdekmechelen.be of ontdek.mechelen.be in 5 talen.

Met dit ecologische initiatief wil Schepen van Cultuur en Toerisme een statement maken: "Zolang we als stad niet overschakelen op digitale communicatie zal het mediagebruik niet veranderen. Door print af te schaffen worden kosten en natuur gespaard. En aangezien het een digitaal platform is, kan Visit Mechelen regelmatig beeldmateriaal en content vernieuwen zodat de brochure steeds up to date blijft en bezoekers blijft inspireren voor een trip naar onze Dijlestad". Voor mensen die geen toegang hebben tot internet blijven enkele informatieve prints voorzien. "Op ons stadsplan staat de top 10 van Mechelen en ook onze Zomerbrochure blijft in de rekken om mensen te inspireren voor een citytrip naar Mechelen. Maar in de digitale versie krijg je ook extra wervende mediamogelijkheden zoals filmpjes", zegt Björn Siffer.

 

De ideale inspiratiebron voor een citytrip naar Mechelen
De online brochure laat de Dijlestad van haar beste kant zien in alle mogelijke belevingen: Mechelen als stad op gezinsmaat met alle attracties speciaal voor de jongste bezoekers. Memorabel Mechelen met de Sint-Romboutstoren, de beiaard en de 8 historische kerken, en bezienswaardigheden als Kazerne Dossin en het Groot Begijnhof. Nieuw vanaf dit jaar is natuurlijk Bourgondisch Mechelen, met extra aandacht voor het nieuwe museum Hof van Busleyden en de hele Bourgondische beleving in de stad, in de brouwerij het Anker en binnenkort in de Vleeshalle. Speciale vermeldingen ook voor het shopping-aanbod in Mechelen en wandelingen in het centrum en in de groen/blauwe rand. "Met een paar muisclicks ontdek je de veelzijdigheid die onze historische kunststad met groen/blauwe rand te bieden heeft en kan je direct een programma samenstellen", zegt Björn Siffer.


B2B en B2C: instrument voor individuele bezoekers, reisorganisatoren en pers
Met 'Ontdek Mechelen' heeft het team van Visit Mechelen een nieuw instrument om de stad als bestemming te promoten in binnen? en buitenland. Voor journalisten en bloggers, touroperators en reisagenten is het een handige tool als eerste kennismaking met de stad en praktische oriëntatie voor alle POI's (points of interest). Maar het platform kan even goed dienen als inspiratiebron voor individuele toeristen of groepen die een bezoekje aan Mechelen plannen. 
Links:
- Ontdekmechelen.be
- Facebook: www.facebook.com/visitmechelen
- Instagram: https://www.instagram.com/visitmechelen/