20 aug 2021

Nieuwe Maan verschijnt voor 100ste keer

Trotse Maneblussers maken kans op leuke prijzen

Vanaf maandag wordt het 100ste nummer van het Mechelse stadsmagazine Nieuwe Maan verdeeld. Het eerste exemplaar verscheen in 2009, als opvolger van Onder den Toren. De 100ste Nieuwe Maan heeft een opvallende spiegelcover, waardoor alle Mechelaars zichzelf op de cover zullen zien staan, want zij zijn de sterren in dit verhaal. Aan de feesteditie zijn ook twee wedstrijden gekoppeld, met prijzen gesponsord door meer dan 70 Mechelse ondernemers.

Tien keer per jaar krijgen alle inwoners van Mechelen, Leest, Heffen, Hombeek, Battel, Walem en Muizen de Nieuwe Maan in hun brievenbus. Daarnaast zijn er nog eens 350 ‘abonnees’ buiten Mechelen. In totaal worden er 47.350 exemplaren gedrukt. Het stadsmagazine Nieuwe Maan is dé manier om op de hoogte te blijven van wat er gebeurt, speelt en leeft in Mechelen en de dorpen.

Schepen van communicatie Patrick Princen: “Nieuwe Maan is ons meest en best gelezen stadscommunicatiekanaal. Eén van de sterktes van het blad is dat het heel laagdrempelig geschreven is en er veel beelden gebruikt worden. Ik durf namens vele Mechelaars zeggen dat het elke maand toch weer uitkijken is naar dat moment waarop de volgende editie in de bus valt. Het is telkens een verademing om te ontdekken wat er in onze stad allemaal leeft en beweegt. Met de Nieuwe Maan proberen we dan ook al die Mechelse verhalen te verbinden tot in elke huiskamer.”

Voor het concept, de eindredactie en de vormgeving werkt de stad al vanaf dag één samen met Trendhuis, een op-en-top Mechels bureau. “Het is een plezier om al 100 Nieuwe Manen samen met de stad te mogen realiseren. En dat niet alleen: voor de gevraagde interviews en reportages leren we telkens weer nieuwe Mechelaars kennen die met veel fierheid spreken over hun stad. Deze feesteditie moest en zou iets speciaals worden. Het resultaat mag er absoluut zijn”, aldus Nathalie Bekx, CEO van Trendhuis.

Spiegelcover

‘Al 99 edities lang zet Nieuwe Maan Mechelaars in de kijker. Voor deze 100ste editie ben jij de ster.’ Dat is de boodschap van het feestnummer. Een mooie knipoog naar de kernboodschap en de missie van Nieuwe Maan: de verhalen van en over Mechelaars tot bij andere Mechelaars brengen. De voor- en achterkant van het magazine worden overtrokken met een hoogspiegelend zilverlaminaat. De kroon uit het beeldmerk die normaal op de cover staat, wordt met een kapvorm uit de spiegelcover gesneden waardoor je een doorkijk krijgt naar de volgende pagina.

Posteractie

Binnenin de jubileumeditie zit een poster met daarop de verbindende slogan: ‘Voor jou zou ik de maan blussen’. De tekening op de poster werd ontworpen door Inez Maes, die ook bekend is van haar tekeningen op de cover en in het boek ‘De Maneblussers’. Bedoeling is dat zo veel mogelijk mensen de poster aan hun straatraam hangen en zo hun liefde voor Mechelen en elkaar delen.

Mechelaars die de poster aan hun raam hangen én telefonisch of online hun adres registreren (zodat het ook eerlijk is voor appartementsbewoners), maken kans op een van de 279 unieke Mechelen-ervaringen (een overnachting in De Nekker, een volledige M-taste Experience bij The Chick, een partijtje City Golf voor 8, een initiatie suppen op de Dijle voor 2 enzovoort …).

Vind de kroon

Daarnaast is er van 1 tot en met 10 september elke dag een Mechels prijzenpakket ter waarde van wel 550 euro te winnen. Mechelaars moeten hiervoor de Mechelse kroon uit het logo van de stad zoeken. De kroon houdt tien keer halt in de buurt van de verschillende Mechelse wijken en dorpen. Via allerhande tips op de pagina van dit facebookevenement moeten Mechelaars proberen te achterhalen waar de kroon die dag halthoudt. Wie als eerste de kroon vindt en kan vastpakken, wint die dag een prijs.

Reacties

Vennligst sjekk din e-post og klikk på lenken for å bekrefte din nye e-postadresse.