Nieuwe campagne om verblijfstoerisme in Dijlestad weer op gang te brengen

29 April 2021

Nieuwe campagne om verblijfstoerisme in Dijlestad weer op gang te brengen

Onze stad lanceert vandaag ‘Klinkt als Mechelen’, een nieuwe relancecampagne die vrijetijdstoeristen verleidt tot een meerdaags en gevarieerd bezoek aan de Dijlestad. Wie minstens twee overnachtingen boekt bij een van de deelnemende Mechelse logies krijgt 50 euro cadeau om te besteden bij verschillende bezienswaardigheden, activiteiten en attracties. Foto © Stad Mechelen

De campagne mikt op Belgische verblijfstoeristen. Bij de eerste driehonderd boekingen van twee overnachtingen geeft de stad een ‘Klinkt als Mechelen’-pakket ter waarde van 50 euro cadeau. Elke bon in het pakket geeft vijf euro korting op 22 bezienswaardigheden en attracties: van een bezoek aan Planckendael, het Speelgoedmuseum, Museum Hof van Busleyden, Kazerne Dossin, het Kunstuur of Technopolis tot activiteiten zoals suppen, een boottochtje op de Dijle of op ontdekkingstocht met gids… Voor elk wat wils.

“Er valt in onze florerende stad heel wat te beleven. We willen bezoekers overtuigen om voor een citytrip meerdere dagen naar Mechelen te komen”, vertelt schepen van toerisme Björn Siffer. “Met deze actie geven we zowel de Mechelse logies als de lokale handelaars, toeristische ondernemers, horecaondernemers, musea en andere attracties een duurzaam duwtje in de rug. De waardebonnen worden immers vergoed door de stad en dienen op die manier als hefboom voor de relance van onze toeristische sector.”

22 Mechelse B&B’s, vakantiewoningen en hotels doen aan deze actie mee. De eerste golf van deze relancecampagne loopt tot eind juni